dimarts, 19 de febrer de 2013

Globetour


Jan Bover i Alexandra Chirac han estat 5 anys viatjant per tot el món, visitant uns 85 països, molts d’ells amb autocaravana, incloent Europa, África, Orient mitjà i Àsia. Però també van saber aparcar aquest confortable mitjà de transport i agafar les motxilles per a visitar el sud-est asiàtic i Nord i Centre Amèrica. Després de cinc anys, encara els faltava un altre any per a visitar Sud Amèrica, però a Costa Rica van dir prou i van tornar, ben contents d’iniciar una nova vida sedentària i tot plegat ens ho expliquen en el bloc Globetour.

Podeu saber una mica més del seu viatge llegint entrades com aquesta dedicada a Ometepe a Nicaragua:

"De camí cap a Rivas, el paisatge de planes cultivades estenent-se entre pujols feréstecs em va fer recordar més la meva estada de feia 20 anys a Nicaragua, quan havia estat allotjat en diverses cooperatives agrícoles. Fins i tot, vaig recordar que una de les cooperatives agrícoles es trobava a Potosí, per on va passar l´autobús, des d´on es gaudia de la mateixa meravellosa vista del volcà de l´illa de Ometepe, elevant-se per sobre les plantacions de baners, uns pocs dels quals vaig plantar 20 anys enrere. Mentre l´autobús seguia avançant, la meva memòria aflorava les fantàstiques experiències que vaig viure, les quals em van arrelar en mi, provocant-me el desig de descobrir el món que finalment em va convertir en un viatger quan en vaig tenir l´oportunitat.


De Rivas, vam agafar un vaixell cap a l´illa d´Ometepe, creuant un enfurismat llac de Nicaragua. Vaig comentar al capità que el llac estava molt mogut però aquest em va dir que no, que a vegades estava molt pitjor, que fins i tot havia bolcat algun vaixell, encara que la causa principal havia estat la mala distribució de la seva càrrega. Vaig preguntar si els taurons del llac estaven en perill d´extinció, perquè havia recordat que ho estaven 20 anys enrere, però el capità em va dir que no, tot i que també n´havien prohibit la seva pesca. A continuació em va explicar que els taurons del llac no acostumen a atacar a les persones, però que un seu oncle va ser mossegat a la cuixa fa anys per un tauró, mentre pescava. Després vaig llegir que els taurons del llac Nicaragua en realitat son taurons del carib que pugen a contracorrent pel riu san Juan, i que s´han reportat casos de taurons vistos al llac i 7 o 11 dies més tard vistos al mar, i a l´inversa..."

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...