dimarts, 11 de juny de 2013

Quadern de Jordi Orts


Ja fa dos anys que podem visitar a la xarxa el "Quadern de Jordi Orts", un espai que des de Munich ens mostra experiències i viatges, però millor que ens ho expliqui el seu autor:

"Em dic Jordi Orts i sóc un periodista alcoià que no sap parar quiet. A més de deicar el meu temps a aquest Quadern o anar Muniqueando, avui em guanyo la vida fent turisme per Baviera... El dia que vaig començar a escriure aquest quadern de notes, al setembre de 2011, era conscient del que s'acostava: un viratge de 360 º en el meu univers fugaç que en pocs mesos em traslladaria novament a la casella de sortida. Efectivament, vaig retrocedir al punt de partida per tornar a començar en la millor de les companyies, ara des de Munic. Enrere, recollida parcialment aquí, queda una fantàstica experiència periodística a Alcoi i Aramultimèdia. Per davant, tot per fer i algunes coses per explicar en aquesta, la meva llibreta de notes, cada dia menys periodística i cada vegada més íntima..."

I a més de tot el que ens mostra d'Alemanya, per fer un primer tast, us convido a llegir una entrada dedicada al seu viatge per Àsia en concret, per Tailàndia, Ko Lanta. Amb tota la tranquilitat del món:

"A Ko Lanta, la petita i allargada illa on hem passat els dos darrers dies, tot funciona al ralentí. Com la nostra moto, un ciclomotor mig avariat que no passa dels 40 quilòmetres per hora ni costera avall. Millor, perquè ens l’han llogat sense segur i no ens han donat cap casc per a protegir-nos. Res a veure, en qualsevol cas, amb l’atrafegada Phuket, doncs ací no hi ha pràcticament cotxes i les motos i els tuk tuks que circulen a pas de tortuga són els amos absoluts de l’única carretera que creua l’illa de dalt a baix.


Nosaltres també hem completat aquest camí, que no supera els 30 quilòmetres, i ens hem anat aturant per a tastar la majoria de les platges que ens anaven eixint al pas. Tot i que aquestes no són cales d’ensomni sinó platges llarguerudes i estretes més bé rudimentàries, el fet de presentar un aspecte bastant primitiu i solitari les atorga un punt especial, barreja d’originalitat i exclusivitat..."

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...